Запам’ятайте, що основними психологічними причинами виникнення труднощів адаптаційного періоду є такі:
— недостатній досвід спілкування з дорослими і однолітками;
— недорозвиненість мовлення;
— надмірно емоційний характер спілкування з дитиною у сім’ї; несформованість звички виконувати вимоги дорослих та дотримуватися певних правил поведінки;
— побоювання, недовіра до школи внаслідок неправильної орієнтації з боку батьків.
Добре, якщо Ви зацікавите дитину школою, викличете бажання навчатись. Розкажіть про життя учнів, зі свого досвіду.
Дитині значно легше буде пристосуватися до умов школи, якщо в сім’ї вона оволодіє певними необхідними навичками самостійності:
— складати підручники, зошити та шкільне приладдя в портфель (бажано привчити дитину робити це заздалегідь, звечора);
— самостійно та охайно складати одяг для уроків фізичної культури;
— впорядковувати свій письмовий стіл та ігровий куточок;
Не виявляйте у присутності дитини своїх переживань щодо того, як їй буде у школі, сумнівів, чи доброю до неї буде перша вчитель Навпаки, демонструйте радість з приводу майбутнього вступу дитини до школи, впевненість у тому, що на неї чекають доброзичливі вчителі, цікаві знання, приємні товариші.